Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Šach.mat

25. 12. 2010 18:53
Dárky od dědy Mráze?

to se mi snad zdá...;-DRv

0 0
možnosti

katkota

27. 12. 2010 20:26
Re: Dárky od dědy Mráze?

Podstata clanku ale neni v Dedu Mrazovi nybrz v tom, ze skutecnym duvodem svatku je narozeni Jezise Krista, spasitele sveta. To vetsine tady diskutujicich naprosto uniklo, radsi se budou certit nad tim, ze nekde nekdo mel Deda Mraze a ne Jeziska - vzdyt je to uplne fuk - Deda Mraz nebyl komunistickym vymyslem, a najednou je tady pronasledovan jako kdyby vykonal nevim co. Ach to pokrytectvi. A hlavni myslenka stejne vetsine naprosto unika ...

0 0
možnosti

Semper..

25. 12. 2010 13:15
Chápu co tím textem chcete naznačit, ale...

DĚDA MRÁZ, CO JÁ PAMATUJU NIKDY DÁRKY NENOSIL - možná tak u Klementa a Marty Gottwaldových. Dědu Mráze vymysleli komunisti a Santu pro změnu židé. Takže s oběma jděte k šípku.

Ano, narození Spasitele - Krista Pána, je jistě největším darem - ale i to vzájemné lidské obdarovávání je pěkná alegorie. Vy to tam necítíte ? Já ano.

Gloria in excelsis Deo !

:-)

0 0
možnosti

petrhajek.blog.idnes.cz

25. 12. 2010 18:53
Re: Chápu co tím textem chcete naznačit, ale...

Santu vymyslela Coca Cola ;-D

Vzájemné obdarovávání by byla hezká alegorie, kdyby mnoho lidí nebrali jako povinnost jiným NĚCO dát. Kdyby se neměřila hodnota dárků. Kdyby se to nestalo svátkem nákupů a komerce.

Já jsem rád, že i s většinou přibuzných jsme se dohodli, že si nic dávat nebudeme, jen si zajdeme na hezkou večeři nebo něco a navzájem si užijeme fajn večer. A komu chci dát dárky, je dám kterýkoliv den a nepotřebuji záminku.

0 0
možnosti

martin5.33

24. 12. 2010 12:02
Děda Mráz?

Kde má oporu v křesťanství Děda mráz nosící dárky?

Jinak jste skvělá famílie, rodiče vyznavači komunismu, dcera muslimka, nebyli prarodiče hlinkovci? jediné pozitivum, že se nehodláte množit.:-PR^

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 15:33
Re: Děda Mráz?

Kde ma oporu Deda Mraz v krestanstvi? A kde ma oporu Jezisek???

Jinak rodice komuniste nejsou a nikdy nebyli. A ja nejsem muslimka - ale jestli se vam libi vase anamneza moji rodiny, tak vam to necham. A mnozit se planuji ... jednou. :-P

0 0
možnosti

587

24. 12. 2010 10:28
Nevím jak u Vás

ale i za období Dědy Mráze nám doma nosil dárky zásadně Ježíšek ( podotýkám, že je mi za pár let 50). Tak jak nám nikdo nedokázal vnutit Dědu Mráze, tak dnes mne berou čerti, když teď zase nám cpou Santu Klause! Ano, systém se snažil vnutit Dědu Mráze, ale neznám rodinu, kde by dárky nosil on a ne Ježíšek. 8-o

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 11:25
Re: Nevím jak u Vás

U nas to byl Deda Mraz ... je mi sympatictejsi, nez Jezisek ...

0 0
možnosti

Sergeant survived

24. 12. 2010 9:35
Nějak se to tu mele

já se jen podivím, že Vám nosil dárky Děda Mráz, to bylo v Československu skutečně neobvyklé.

ale jinak...

ŠTASTNÉ A VESELÉ VÁNOCE, KATEŘINO:-)

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 11:26
Re: Nějak se to tu mele

Dekuji Sergeante, vam napodobne :-). Na Slovensku to byl cele me detstvi Deda Mraz. Takovy ten z Mrazika ;-)

0 0
možnosti

Jenda41

24. 12. 2010 8:21
Výborný článek

děkuji za skvělé vánoční poselství. Ježíš je skutečně Spasitel, Pán a Král a říkat mu "Ježíšek" je naprosto nedůstojné. Nakonec se ptám - všichni přece véme, že si dárky dáváme navzájem. Proč tedy předstíráme, že nám je někdo nosí?

Přeji vám radostné vánoce. JS

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 11:27
Re: Výborný článek

Jendo - vam take radostne Vanoce. I kdyz bychom delali pred detmi, ze je nekdo nosi, tak to uz radsi ten Santa, nez Jezisek, protoze Jezis donesl dar nejvetsi - spasu celemu svetu.

0 0
možnosti

kral

24. 12. 2010 5:20
Ja jsem jen neslusne zvedavy

kolik je vam vlastne let. Protoze co ja pamatuju, tak v nasich krajich darky prinasel vzdy jezisek.Pravda po roce 89 se nam sem snazili nacpat se Santa Klausem, ale to neproslo.Mozna proto ze jeden staci, a mozna proto ze tradice je holt tradice. Deda mraz, to je opravdu kus ruska a ani ja ktery vyrustal za tuheho bolsevika si nepamatuju ze by se v nejake vetsi mire ujal.A na Slovensku to uz snad vubec ne. A co se tyce Jezise, ten se v prosinci nenarodil takze ona cely ten blazinec s oslavou jeho prichodu je mimo. Nicmene jako tradice je to soucast nasi kultury a i ja, jsem rozhodne pro jeji zachovani a netahani nam sem zadnych umelotin.

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 11:28
Re: Ja jsem jen neslusne zvedavy

Jestli je pro vas narozeni Jezise mimo, tak proc vam darky nosi Jezisek? Vidite, nemate na to vysvetleni. Na Slovensku to byl vzdy Deda Mraz - je mi pod tricet.

0 0
možnosti

Fátima Vopršlíková

23. 12. 2010 23:24
0 0
možnosti

ferdapytlik

23. 12. 2010 21:23
Klidně si přijímej dárky od toho zmrzlého dědy z Ruska ...

Klidně si čti a studuj v Bibli .................. ale buď tak laskava a nesahej nám na Ježíška !!!

0 0
možnosti

katkota

24. 12. 2010 11:33
Re: Klidně si přijímej dárky od toho zmrzlého dědy z Ruska ...

Klidne si Jeziska pro mne za mne i snezte ... ja mam Jezise Krista.

0 0
možnosti

petrhajek.blog.idnes.cz

23. 12. 2010 20:00
omg.... já tomu nerozumím, jsem ateista

(až se bojím, že me pám Bůh potrestá :-) ), ale řekl bych, že to, nad čím tak přemýšlíte je zjevné.

Vánoce mají být oslavou narození Ježíše (tedy malého Ježíška) a dárky mu přinesli 3 králové (vzpomeňte si na "Život Briana" - zlato, drahokamy a myrtu... ale myrtu ne, tu si vemte, ještě by ho to kouslo) a na základě toho se navzájem obdarováváme. To, že dárky nosí Ježíšek je jen taková literární zkratka.

Pomíjím, že vánoce jsou původně pohanský svátek Slunovratu, který si křesťani (stejně jako jiné svátky) ohnuli, aby lidi snáze konvertovali.

0 0
možnosti

ceItic

23. 12. 2010 21:02
Re: omg.... já tomu nerozumím, jsem ateista

No, pokud své znalosti o druhých nejvýznamnějších křesťanských svátcích v roce z díla MP, pak tedy raději příroda s Vámi a neuvádějte mne v pokušení označit vás za možný zdroj tepla v jesličkách, kde se Ježíš podle Bible narodil. A ty diamanty si nechejte pro Dědu Mráze či St, Klause, prosím

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS