Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští křesťané vs. islám III. - Kdo je můj bližný

4. 09. 2015 6:33:09
Mám někdy díky internetovým diskuzím pocit, že křesťané poselství svého Mistra vlastně vůbec nepochopili. Křesťanství není o vyparádění se v neděli do kostela, ani křížku na krku. Pravé křesťanství není vůbec příjemná věc.

Třeba takové: zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne ... nebo další: choď, rozdej vše co máš a nalezneš poklad v nebi ... nebo taky: miluj bližního svého jako sebe samého ... Vyznávat křesťanství znamená dělat věci, které lidské přirozenosti nemusí vůbec být příjemné.

Ježíš na nás vlastně ušil pořádnou boudu, od které Mojžíš i Muhammad své ovečky uchránili. Křesťanství tak může vypadat lehce, jelikož postrádá pětkrát denně tělocvik muslimských modliteb nebo utrpení 24-hodinového půstu, ale na druhou stranu ukládá milovat, a to se sobeckému člověku chce pouze selektivně. Lidská přirozenost chápe, když matka miluje své dítě, muž svojí manželku a žena svou rozvětvenou rodinu a kamarádky. To je bližní, ke kterému máme blízko! A tady přichází Ježíšova bouda ... nestačí milovat svou rodinu, známé, své děti a milé lidičky na vesnici! To dokáže kdokoliv. Ježíš vyžaduje krok dopředu a chce po své ovečce, aby milovala i zdánlivého nepřítele.

Nejeden křesťan, který se v současné uprchlické krizi obhajuje verši apoštola Pavla o tom, že činit dobré je třeba zejména domácím víry, si určitě v koutku srdce řekne, že zákoník z Lukáše 10 se měl raději kousnout do jazyka, než se ptát Ježíše na definici bližního. Ježíš totiž svou odpověď dotáhl do velice nepříjemných detailů, které člověk neznalý tehdejších poměrů v Izraeli jen ztěžka ocení a pochopí. Dovolte mi proto parafrázovat:

  • „Jeden člověk jel vlakem z Brna do Prahy pozdě v noci, a v České Třebové k němu přistoupili opilí mladíci, kteří ho okradli a dali mu do zubů. Vlak byl poloprázdný, jen u východu seděli tří věkem mladší podnikatelé z Prahy. Dělali, že poškozeného ani nevidí. V Pardubicích pak přistoupil do vozu student teologie, ale když uzřel krev v obličeji muže, raději si sedl do vedlejšího vagónu, kde si v klidu četl ze své Bible. Dobitému muži se udělalo špatně, a jen se modlil, aby už byl vlak v Praze.
  • V tom v Kolíně přistoupil do vozu muslimský student z Jemenu, který v Poděbradech právě studoval češtinu. Byl čtvrtek večer, a on jel na víkend za kamarády z Egypta a Alžírska. V pátek plánovali společnou návštěvu mešity a poté šíšu v pákistánské kavárně.
  • Když Abdul viděl, že s tímto mužem není vše v pořádku, lámanou češtinou se ho zeptal, jak mu může pomoci. Vybral z kapsy kapesník, který polil vodou z lahve, a nabídl to muži na otření obličeje. Poté mu dal svou láhev na pití. Kolem zrovna projížděl steward s vozíkem s pitím, kde Abdul koupil muži kolu a horalky. Mezitím zavolal Hamzovi do Prahy, který už čekal na nádraží. Hamza zavolal kamarádovi taxikáři původem z Pákistánu, který také přijel. Jakmile vlak zastavil na hlavním nádraží v Praze, Abdul mávl na Hamzu, a společně pomohli muži ven z auta. Naložili ho do taxíku, a odvezli do nemocnice. Muž byl jenom lehce zraněn, více ho trápilo to, že ztratil peníze. Po ošetření tak tři Arabové doprovodili muže domů, kam ho odvezli tím samým taxíkem. Hamza ještě nechal zastavit u bankomatu, a vybral pro muže 1000 korun, aby si měl ráno za co koupit jídlo.


Ne, zákoník se opravdu neměl Ježíše vyptávat na detaily, křesťané by se tak nikdy nedozvěděli, že bližný hinduistu ze severní Indie je pákistánský muslim, ortodoxního Žida palestinský muezzín a středověkého husity katolický kněz. Je to nepříjemná realita, která navíc zcela jasně odhaluje, kdo je opravdovým učedníkem Ježíše Krista. Sám Kristus neseděl jenom mezi svými, kteří na něj koukali jako na boží obrázek. Naopak Kristus si popovídal se samařskou prostitutkou, římským administrátorem či vysoce postaveným farizejem. A nominální učedníci šíleli.

Dnes Kristus příkazem milování bližního dovádí do šílenství celou řadu křesťanů, kteří by i rádi pomohli, ale jenom dalším křesťanům. Naivně si tak myslí, že křesťanský pastevec z Deir Ez Zor jim bude milejší než vzdělaný sunnita z Damašku. A pozor, jsou to často ti samí křesťané, kteří chtějí spasit celý svět. No prosím, do světa už nemusí, leží jim přímo pod nohama - na jejich vlastním vlakovém nádraží. Není to, milí bratří a sestry, tak trochu test věrnosti od Pána?

Autor: Katarína Maruškinová | pátek 4.9.2015 6:33 | karma článku: 13.93 | přečteno: 1305x

Další články blogera

Katarína Maruškinová

Sexuální obtěžování, aneb odmítám být obětí

Bylo to v pátek ráno, v Damašku je tou dobou klid, jelikož je víkend. Jako obvykle jsem vyšla ze svého pronajatého bytu ve čtvrti Muhážerín a zamířila jsem ke stanovišti mikrobusů.

14.11.2017 v 14:51 | Karma článku: 37.01 | Přečteno: 2367 | Diskuse

Katarína Maruškinová

Hrozí Maroku Arabské jaro?

Nedávný článek IDNESU na téma Maroka a jeho současné situace mě nadzvedl ze židle kvůli tomu, že ho pokládám za nanejvýš zavádějící.

2.8.2017 v 18:15 | Karma článku: 27.73 | Přečteno: 2285 | Diskuse

Katarína Maruškinová

Únorové islamofobní taškařice

"Vojnu na vás", říkala mne a sestřenicím babička, když jsme nechtěly jíst, co k obědu navařila. Tak často si na tuto "výhrůžku" vzpomenu, když čtu nebo sleduji, co se v Čechách děje. Nudu a šedost vystřídaly občanské aktivity ...

8.2.2016 v 20:46 | Karma článku: 14.83 | Přečteno: 1662 | Diskuse

Katarína Maruškinová

K čemu všemu lze v Česku použít islám aneb muslimští muži, pozor ...

Ten zvláštní a jedinečný přístup Čechů k islámu sleduji již několik let. Nemyslím teď pouze islamofobii, ale také přehnanou zapálenost pro věc islámu v prvních dnech a měsících vztahu s černookým Ahmedem ...

29.1.2016 v 17:29 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 2424 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Vilém Barák

Hlas lidu není hlas Boží

Nemůžeme úspěšně používat referenda jako ve Švýcarsku, protože nejsme Švýcaři. Ke Švýcarům máme stejně daleko jako Sůdánci k Čechům. Dokonce se ukázalo, že ani obyvatelé Spojeného království nejsou Švýcaři.

21.11.2017 v 12:00 | Karma článku: 8.53 | Přečteno: 276 | Diskuse

Ivan Bednář

Majitelé 17. listopadu (ohlédnutí za oslavami)

Člověk může vlastnit ledacos. Auto, dům, pole, továrnu. Soukromé vlastnictví je v demokracii nedotknutelné. Přivlastňovat si něco, co jinak patří všem, je ale akt loupeže.

21.11.2017 v 10:50 | Karma článku: 22.24 | Přečteno: 525 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Prezidentův tanec mezi vejci

V neděli 19/11 ministři zahraničí Arabské ligy na zasedání v Káhiře nešetřili kritikou libanonské teroristické organizace Hizballáh. K nelibosti libanonského zástupce a následně i libanonského prezidenta.

21.11.2017 v 10:15 | Karma článku: 11.60 | Přečteno: 323 | Diskuse

Roman Máca

Prokremelský konspirátor v čele bezpečnostního výboru Poslanecké sněmovny?

Konspirační odysea poslance Radka Kotena (SPD) navrhovaného do čela bezpečnostního výboru: Mikrovlnky jsou vraždící stroje, 11. září byl podvod, Policie ČR jako prvek NWO a nakonec budeme hledat spásu v Rusku.

21.11.2017 v 10:07 | Karma článku: 26.97 | Přečteno: 2510 | Diskuse

Jan Bartoň

Tragédie a smutek – kvílení nových poslanců

Mezi nově zvolenými poslanci je přes 120 úplných nováčků. Někteří popisují první zasedání nové sněmovny jako „tragédii“, jiní jako „smutek“. Co budou říkat, až o něco opravdu zásadního půjde?

21.11.2017 v 9:08 | Karma článku: 31.03 | Přečteno: 2281 | Diskuse
Počet článků 135 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2506

Vyznáním křesťanka, národností Slovenka a profesním zaměřením orientalistka.

Přináším jiný pohled na Araby a muslimy, než naleznete v mainstreamových médiích nebo u lidí, kteří nemají s tímto světem žádnou praktickou zkušenost. Po patnácti letech práce a studia v Blízkovýchodních zemích si to snad i můžu dovolit :-). 

 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.