Diskuse

Čeští křesťané vs. islám III. - Kdo je můj bližný

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Díky za pěknou pohádku.

Jde o tzv. výjimku z pravidla, resp. o úhybný krycí manévr.

V čem jsou si komunisté a muslimové podobní?

Pokud jsou na cestě k moci, ohánějí se demokracií a lidskými právy.

Když se k moci dostanou, nastolí svůj "pořádek".

Váš "pohled" neberu, marná snaha.

1 0
možnosti
PT

Ty nemáš Maruškinová s křesťanstvím nic společného. Ty jsi pro mne předvoj ISIS a podle toho se k tobě taky budu chovat.

2 1
možnosti
Foto

Matouš 7, 6 - 14. 6Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.

2 0
možnosti
IK

Možná než začnete své spoluobčany poučovat, měla byste se naučit alespoň správně svou (předpokládám) mateřskou řeč. Nevím, jakou Bibli jste četla, ale v té, co jsem četla já, nebylo o žádném "bližném" (1. pád "bližný") ani slovo.

0 1
možnosti
Foto

Evidentně jste ale poselství mého článku pochopila, a to Ježíšovo ne.

0 0
možnosti
JS

Myslím, že je důležité připomenout ten příběh z Bible.

Když se zákoník Ježíše ptal, kdo je to bližní, tak Ježíš odpověděl: „Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů; ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: ‚Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet.‘ Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?"

A teď bychom si měli říci, jaká je situace u nás:

Toho člověka, kterého přepadli lupiči, u nás zastupuje uprchlík. Zatímco onen přepadený člověk zůstal ležet polomrtvý na cestě, uprchlík překonal polovinu kontinetu. Přepadený člověk zůstal ležet na cestě bez prostředků, uprchlík utratil při cestě za svým cílem desítky tisíc korun. Přepadený člověk potřeboval ošetřit rány a odnést do bezpečí, uprchlík se dožaduje žít na lepším místě. Přepadený člověk byl rád, že mohl někde složit hlavu, uprchlík pohrdá i ubytovnou. Přepadený člověk si svého samaritána nevybíral, byl rád, že se ho vůbec někdo ujal. Uprchlík nechce pomoc od kdekoho, vyžaduje Německo.

Z Biblického příběhu je zřejmé, že lidé, kteří opravdu potřebují pomoc, se ničeho nedožadují a nekřičí, protože na to nemají sílu. Uprchlíci naopak křičí tak, abychom je nepřeslechli. Ježíš říká: blaze tichým, nikoli blaze hlučným. Skutečná oběť bezpráví se také nesnaží oklamat toho, kdo jí chce pomoci.

Jde o to, abychom v hluku lidí, kteří jdou horečně za svým cílem (a chtějí se někam dostat dokonce bez ohledu na život svůj i život druhých), nepřehlédli ty, kteří pomoc opravdu potřebují. A že jich je opravdu hodně...

7 0
možnosti
MK

Já si myslím, že to soudružce muslimce nedojde

4 0
možnosti
LR

Mějte s ní soucit a pochopení.

Má jen poloviční rozum, v době menstruace = neduhu je vůbec na nic a možná je v souladu s Koránem znásilnil dočasný manžel.

A navíc je to asi jen satan:

--

4:117A nevzývají vedle Něho nikoho než bytosti ženské a tak vzývají jen satana odbojného,

4 0
možnosti
MK

RvRv Jestli Vy jste křesťanka, tak já jsem papež na Kudlově.

Pohádky Vám jdou dobře (trochu ten češtin vylepšit), ale myslím, že přijde chvíle, že se probudíte "s rukou v nočníku" a prozřete: byl to jen sen.

Neopomeňte zde na blogu potom přiznat: mýlila jsem se, ten islám není zas tak mírumilovný; už jenom proto, že jeho základy jsou násilnické.

Slušní blogeři Vás pochopí a nebudete se muset stydět do konce života.

11 0
možnosti
JK

Božínku vy jste ale chudý (duchem).;-D

0 0
možnosti
LV

Ježíš řekl: Matt. 25:40... Cožkoli  jste činili jednomu z bratří těchto mých nejmenších , mně jste učinili. přeji hezký den.:-)

1 0
možnosti
MK

Docela pěkná obžaloba muslimů, pro které je křesťan podřadným člověkem a kteří zapírají Krista jako Božího syna. 

Kdokoli mne tedy vyzná před lidmi, toho i já vyznám před svým Otcem, který je v nebesích.

 Kdo by mne ale před lidmi zapřel, toho i já zapřu před svým Otcem, který je v nebesích.

1 0
možnosti